Program Manager, Odense

Kontaktperson
Kirsten Volf Brøchner
kvb@scr.dk
+45 28 78 09 23
Område
Region Syddanmark
Har du lyst til at være med til at præge udviklingen i en ambitiøs vækstkoncern?
Er du dygtig til og trives med at kommunikere med alle på tværs af organisationen, hvor målet er at optimere og fremtidssikre Enterprise arkitekturen i et komplekst IT-landskab?
Har du solid erfaring med projektstyring, og kan du se dig selv stå i spidsen for et projektleder-team, samt samarbejde tæt med flere stakeholders og topledelsen?

VIRKSOMHEDEN
3C RETAIL er en koncern, som ejer flere kendte brands som L’EASY, L’EASY Business, Thorn og D|E|R Privat Finans. Forretningen startede for 35 år siden og har igennem årene opkøbt flere forretningsenheder, som en del af virksomhedens vækstplan.
3C RETAIL er i rivende udvikling og har mange spændende strategiske IT-projekter i støbeskeen, der skal ensarte IT landskabet på tværs af organisationen. Med ca. 250 ansatte fordelt i Danmark, Norge og Sverige og en central IT-organisation placeret i Odense C. er der mange stakeholders både internt såvel som eksternt.

STILLINGEN
For at sikre fortsat høj kvalitet, fremdrift og eksekvering af projekter, oprettes der nu en ny stilling, hvor du kommer til at arbejde tæt sammen med direktionen og funktionscheferne. Ledergruppen udgør sammen med den nye Program Manager den centrale PMO gruppe, hvor prioriteringer og beslutninger drøftes.

Som Program Manager får du reference til Koncern IT & Økonomi Chefen, og vil fra start få det overordnede projektlederansvar for de mange spændende IT-projekter, som er planlagt i Danmark, Norge og Sverige. Der er tale om flere højt prioriterede projekter af stor vigtighed for forretningen. Derudover vil du være ansvarlig personaleleder for 4 dygtige og engagerede projektledere.

Ansvarsområder:
Strategisk arbejde:

  • Stakeholder-management med interne og eksterne stakeholders.
  • Sikre at prioriteringer omkring projekterne hænger sammen med den overordnede strategiske retning for 3C RETAIL
  • Kommunikation omkring IT strategiske tiltag til forretningen

Enterprise Arkitektur:

  • At sikre, at den frembragte løsning hænger sammen med den overordnede strategiske retning for 3C RETAIL
  • Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere omkring den fremtidige IT-arkitektur for den samlede organisation

Projektstyring:

  • Projektledelse af dine egne projekter
  • Ledelse af projektledere og dermed sikre at scope for projekterne holdes.
  • Ansvar og overblik over de igangværende IT-projekter i organisationen, herunder indsigt i oplæg, tids- og ressourceplanlægning, projektøkonomi, relevante møder, risici- og interessenthåndtering
  • At sikre fremdrift og eksekvering
  • Implementere og effektivisere nye projektmodeller/metoder/værktøjer
  • Opnåelse af milestones og resultater
  • Opfølgning og rapportering
  • At sikre, at udfordringer omkring ressourcer, kvalitet m.v. hurtigt eskaleres til rette niveau
  • Indsamling og koordinering af relevante input fra forretningen

Succeskriteriet i stillingen er, at de mange IT-projekter har en sammenhæng med virksomhedens overordnede vision og mission. Med syn for de langsigtede strategiske mål, sikres at man i forretningen via IT- leverancen i organisationen, får en strategisk fordel, som er medvirkende til organisationens fortsatte vækst.

PERSONEN
Vi forventer som udgangspunkt, at du har en relevant uddannelse på bachelor eller kandidatniveau, f.eks. cand.it., cand.merc. eller lignende kombineret med en projektlederuddannelse. Derudover har du flere års solid erfaring med IT projektledelse fra en større og gerne international virksomhed eller fra et konsulenthus.

Derudover kan du sætte flueben ved nedenstående:

  • Du er velstruktureret, arbejdsom, skarp og ansvarsfuld.
  • Du er vedholdende, men også samtidig omstillingsparat og lyttende over for dine omgivelser.
  • Du evner at forholde dig til skiftende krav og forventninger.
  • Du besidder godt humør og personligt overskud.
  • Du har overblikket og har en skarp forretningsforståelse, er handlekraftig og vant til at gå forrest og sikre fremdrift.
  • Det er et krav, at du kan kommunikere på et højt niveau på dansk og engelsk. Det er en fordel, hvis du har kendskab til kommunikation på svensk og norsk.
  • Det er et krav, at du har et solidt og bredt kendskab til IT.

Derudover forventer vi, at du har fokus på effektivitet og på at levere kvalitet til tiden. Projektledelsesværktøjerne har du helt styr på, og du kan lide at drive store projekter i samarbejde med mange forskellige interessenter og specialister.

VIRKSOMHEDEN TILBYDER
3C RETAIL er en dynamisk, udviklingsorienteret koncern, hvor dagligdagen er præget af et højt aktivitetsniveau, afveksling og masser af udfordringer. Beslutningsvejene er korte, arbejdsklimaet uformelt og kollegerne engagerede.
Virksomheden tilbyder et job, hvor du får masser af faglige udfordringer i hverdagen. Du får mulighed for dialog og professionel sparring med stærke beslutningstagere på højt niveau, og gode muligheder for at sætte dine ideer i spil. Jobbet indebærer en høj grad af selvstændighed, og det forventes, at du gør dit til at bidrage til koncernens fortsatte vækst.

Din arbejdsplads bliver på 3C RETAILs hovedkontor, der ligger lige ved banegården i Odense C. Der er mulighed for en hybrid arbejdsmodel, hvor at der nogle dage kan arbejdes hjemmefra.

ANSØGNING
Da vi vurderer ansøgningerne løbende, ser vi frem til at modtage din ansøgning snarest muligt. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte seniorkonsulent Kirsten Brøchner på tlf. 28 78 09 23 eller mail kvb@scr.dk

Del denne stilling:

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email