Intern ERP Business konsulent AX 2012, Kolding

Kontaktperson
Jan Høllsberg
jh@scr.dk
+45 22 91 77 22
Område
Region Syddanmark

Er spændet mellem forretning og IT lige dig, og ønsker du at have en nøglerolle i optimering af forretningsprocesser i AX 2012 i en global projektorganisation?
Så er det netop dig, vi søger til stillingen som ERP Business konsulent ved Frontmatec. Du kommer til at arbejde med ERP for ca. 500 brugere, og du får mulighed for at følge dine opgaver hele vejen til målet.

Om virksomheden
Frontmatec er en projektvirksomhed, der udvikler kundespecifikke automations- og procesløsninger til den globale fødevareindustri. Projekterne dækker alt fra opgraderinger af eksisterende anlæg til opførelse af komplette nye fabriksinstallationer. Frontmatec har fuld gang i global udrulning af AX 2012 ERP-system, som kommer til at omfatte ca. 500 brugere. Løsningen kører centralt i Danmark og anvendes bl.a. i Canada, USA, Rumænien og Holland. ERP-systemet hostes on premise i Kolding, og udvikles i samarbejde med eksterne partnere.

Stillingen
Du kommer primært til at arbejde med Supply Chain delen i AX 2012, men også med integrationer til CAD-systemer, Dynamics 365 Sales & Customer Service, Lasernet printløsning og andre tredjepartsprodukter. Som ERP Business konsulent har du snitflader til store dele af organisationen, både inden for den internationale IT-organisation og til de forskellige forretningsenheder og brugere. Frontmatec arbejder med agile metoder, og anvender Azure DevOps – på sigt vil de også begynde at forberede overgangen til den nyeste Dynamics 365 FO.

Dine arbejdsopgaver bliver bl.a.:

  • Rådgivning og sparring med forretningen og IT-organisationen omkring den optimale anvendelse og udnyttelse af systemet, samt integrationsmuligheder
  • Udvikling og vedligeholdelse af AX-systemet, således det bedst muligt understøtter forretningsprocesser og rapporteringsbehov
  • Samarbejde med eksterne leverandører på AX og tredjepartsprodukter
  • Dokumentation af setup, så organisationen i størst mulig grad har mulighed for at blive selvhjulpen
  • 2. level support til den daglige drift på AX-systemet

Der vil i stillingen være mulighed for rejseaktivitet i begrænset omfang, primært i Europa og Nordamerika.

Personen
Vi forventer, at du har opbygget minimum 3-5 års erfaring som ERP konsulent med AX 2012 Supply Chain delen, og har du tilmed erfaring med projektmodulet vil det være en yderligere fordel. Din erfaring kan både være som ekstern konsulent hos et ERP konsulenthus eller som intern ERP konsulent i en større produktionsvirksomhed. Med din forretningsforståelse og dybe indsigt i AX vil du kunne yde et meget væsentligt bidrag til yderligere optimeringer af ERP-løsningen, udrulning til flere selskaber, samt også nye moduler i bestående implementeringer, herunder f.eks. lager- og transportløsninger. Måske har du også kendskab til DevOps programudvikling, integrationer til Dynamics 365 eller Lasernet. Ligesom kendskab til udtræk og rapportering af data fra AX 2012 via Power BI vil være et yderligere plus. Det er et krav, at du taler og skriver dansk og engelsk på godt niveau.

Virksomheden tilbyder
En afvekslende dagligdag i en travl og uformel organisation som er præget af, at der udvikles og leveres løsninger på et højt teknisk niveau. Du tilbydes et spændende job med masser af indflydelse på Frontmatecs fremtidige ERP-setup. Du kommer til at arbejde sammen med dedikerede og kompetente kolleger i en international koncern, hvor din viden og evne til at skabe solide systemer vil være efterspurgt. Frontmatec tilbyder desuden attraktive ansættelsesforhold samt en løn, der matcher dine kvalifikationer.

Frontmatec ligger centralt placeret tæt ved motorvej E45.

Ansøgning
Da vi vurderer ansøgningerne løbende, ser vi frem til at modtage din ansøgning snarest muligt. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Direktør Jan Høllsberg på 22917722 eller jh@scr.dk. 

Del denne stilling:

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email