Jern- og stål-grossisten Palle Iversen A/S havde en bunke forskellige aftaler vedrørende virksomhedens telefoni. Virksomheden syntes, det var uoverskueligt at finde ud af, hvordan de bedst kunne optimere aftalerne, både med hensyn til prisaftaler og konkrete produkter, og derfor fik de hjælp fra SCR Freelance.
”Vi havde alle mulige mærkelige aftaler med forskellige teleselskaber, og vi havde et gammelt telesystem, der trængte alvorligt til at blive skiftet ud,” fortæller Lene Wittrup, som er økonomidirektør hos Palle Iversen A/S. ”Vi vidste godt, der skulle ske noget, men vi havde ingen idé om, hvad der var bedst for os. Derfor har vi fået en uvildig konsulent fra SCR Freelance til at rådgive os, og det har sparet os for mange penge.”
Telespecialist kom på banen
Helt konkret sørgede SCR Freelance for en telespecialist, der kunne se på alle virksomhedens eksisterende aftaler vedrørende både mobiltelefoni og øvrig telefoni. Lene Wittrup forklarer: ”Det er en jungle at finde rundt i alt det, som teleselskaberne tilbyder. Du ved aldrig, om de bare prøver at sælge dig noget, du i virkeligheden ikke har brug for, og samtidig har du den der fornemmelse af, at når du først har bidt på krogen, så hænger du på den.”
Skræddersyet til virksomhedens behov
”Konsulenten fra SCR Freelance har kigget på de konkrete behov, vi har i vores virksomhed,” fortsætter Lene Wittrup. ”Bagefter fik han tilbud hjem fra forskellige selskaber, og han rådgav os om, hvilket et tilbud vi ville være bedst tjent med. På den måde har vi fået en teleløsning, der er skræddersyet til vores behov, og hvor vi ikke føler, vi bliver taget økonomisk ved næsen.”
Løbende rådgivning under og efter implementering
I dag har Palle Iversen A/S samlet deres teleaftaler ved ét selskab, og i stedet for fastnettelefoner har de fået softphones, hvor alle opkald kører via internettet. ”Rent teknisk havde konsulenten fra SCR Freelance ikke hænderne nede i implementeringen, men han var med på sidelinjen, da teleselskabet gik i gang,” siger Lene Wittrup. ”Han er også stadig med indover, når vi en gang hvert halve eller hele år skal have vurderet, om vi skal beholde den samme løsning, eller om der skal ske noget nyt. Men indtil videre føler vi, det er det helt rigtige teleselskab for os, og at de er rigtig dygtige.”
Konsulenten varetager kontakten med teleselskabet
Hvis der opstår nogen form for problemer med telefonien i dagligdagen, ringer Palle Iversen A/S direkte til konsulenten fra SCR Freelance, der tager sig af kontakten til teleselskabet. Den løsning er Lene Wittrup meget glad for: ”Vi kan godt mærke, at teleselskabet har meget mere respekt for ham, end de ville have for os. Teleselskabet ved jo godt, at hvis de ikke holder sig gode venner med ham, så skaffer han dem ikke nye opgaver en anden gang. Samtidig er det betryggende at vide, at hvis der kommer et nyt produkt, der lige passer til os, så sørger konsulenten for at give os besked.”
Rart at outsource telebekymringerne
”Vi har været virkelig glade for at få hjælp fra en, der kender telebranchen til bunds,” siger Lene Wittrup til sidst. ”Vi kunne aldrig have løst den her opgave lige så godt selv. Vi er slet ikke i den verden og har ikke en jordisk chance for at bevæge os på telemarkedet uden at blive snydt. Alle de bekymringer kan man sige, at vi i dag har outsourcet væk, og det har vi ikke fortrudt.”
Om Palle Iversen A/S – Jern og Stål
Palle Iversen A/S er en grossistvirksomhed, som er specialiseret i køb, salg og fræsning af jern. Virksomheden, der har mere end 30 år på bagen, har base i Vejle og beskæftiger cirka 20 medarbejdere.