ITIL 4

Foundation kursus.

Ønsker du at få en bred viden indenfor ITIL –  et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services?

Så skal du med på vores nye ITIL 4 Foundation kursus

Målgruppen

Kurset er for alle, der arbejder med at levere og styre it-services eller for dig, der som IT-konsulent, gerne vil have en dybere indsigt i ITIL som begrebsramme.

Kurset er blandt andet relevant for:

  • It-professionelle
  • It-ledere
  • Procesejere og -managere
  • Projektledere
  • Enterprise arkitekter
  • Service- og kundeansvarlige
  • Service management konsulenter
  • Alle, der er involveret i it-organisationens serviceprocesser

Undervisningsform

På 2 intensive dage vil du blive undervist i de emner, som indgår i ITIL 4 begrebsrammen. Kurset indeholder både teoretisk gennemgang, praktiske øvelser og diskussion. Der vil generelt være høj deltageraktivitet.

Sprog

Undervisningen foregår på dansk og du vil få adgang til både danske og engelske kursusmaterialer.

Underviser

Underviser på kurset er Michael Eltong Gade, som er ITIL ekspert og har stor erfaring som underviser på ITIL forløb. Derudover er Michael en meget erfaren freelancekonsulent, som har løftet en bred vifte af opgaver indenfor projektledelse, procesledelse og IT-Servicemanagement. Han kender således den verden, du som freelancer/ekstern konsulent møder og kan tale ind i det.

Dette kursus tilbydes i samarbejde med Peopleteam, som indestår for kursusmaterialernes kvalitet, udsendelse af velkomstmail og udsendelse af eksamensvouchers.

Kursusindhold

ITIL 4 koncepter og principper

  • Service management nøglekoncepter
  • Hvordan man som organisation skaber værdi ved at styre resultater, omkostninger og risici
  • Betydningen af servicerelationer
  • ITIL nøglekoncepter
  • De fire dimensioner i ITSM
  • SVS – Service value system
  • Service value chain
  • Guiding principles – filosofi og anvendelse

 

Practices (videreudvikling af  processer)

  • Introduktion til ITIL praksisser
  • Definition af nøgletermer i 7 ITIL praksisser
  • Formål med 15 af de 34 ITIL praksisser
  • Yderligere detaljer vedrørende:
  • Service desk
  • Incident management
  • Problem management
  • Service level management
  • Service request management
  • Change enablement
  • Continual Improvement

Varighed

ITIL 4 Foundation er et 2-dages kursus.

Du skal efterfølgende bestille tid til en online-eksamen, som varer 75 minutter og er uden hjælpemidler. Den består af 40 simple multiple choice spørgsmål. For at bestå eksamen skal du have 65% rigtige svar (26 korrekte ud af 40 spørgsmål). Ved beståelse modtager du et certifikat.

Tid og sted

Vi afholder 2 ITIL 4 Foundation kurser:

 

På Sjælland:

  • 31/5-1/6 på Lyskær 8, 2730 Herlev

 

Og i Aarhus:

  • 7/6-8/6 på Hasselager Centervej 3B, 8260 Viby

Kursuspris

Pris pr. deltager er 8500,- (ekskl. moms) og Forplejning er med i kursusprisen.

Kurset gennemføres ved mindst 8 deltagere og tilmelding til kurset er bindende.

KONTAKT FOR TILMELDING OG MERE INFORMATION

Anders Laursen
Konsulentchef